Ospravedlnění z víry
ÚVOD : ADVENTISTÉ SEDMÉHO DNE A JEJICH POSELSTVÍ
1 Tim 5,21 :
„Osvědčujiť před obličejem Božím a Pána Ježíše Krista, i vyvolených andělů jeho, abys těchto věcí ostříhal bez přijímání osob, nic nečině podle náchylnosti.“
Hospodin Bůh a Pán nyní hovoří k nám slovy apoštola Pavla. Protože jsme adventisté sedmého dne, to je jeden důvod. A druhý je ten, protože máme toto poselství a žijeme v tomto čase. A to si hned řekneme slovy Ježíše Krista, která On říká pronáší právě nám, a to v těchto dnech : Mat 24,14 :
„A budeť kázáno toto evengelium království po všem světě, na svědectví všem národům, a tehdážť přijde skonání.“
Když toto je pravda, pak tedy, co my máme nyní dělat my? Přečteme si tyto výzvy, které apoštol dává Timetovi v další kapitole. Co bylo řečeno jemu, je řečeno tím více a naléhavěji i nám. 1 Tim 6,11-16 :
Následujme spravedlnosti, zbožnosti, víry, lásky, trpělivosti tichosti….
Bojujme dobrý boj víry….
Neboť k takovému životu víry jsme povoláni…
Toto je nám přikázáno, toho všeho se věrně drž a ve své mysli uchovej…
Další rada je nám řečena apoštolem Petrem, a ta je určena našim kazatelů ve vztahu k jejich členům. 2 Pet 1,12 :
To, co musíme vám stále připomínat je Přítomná pravda.
To další co je nám řečeno. A to už nás přímo uvádí do těchto dnů. Je to poselství, které je určeno nejprve nám a potom srze nás bude zděleno všem lidem. Poselství Třetího anděla, je poselstvím výzvy k rozhodnutí. Zj 14,9-11 :
„A třetí anděl letěl za nimi, právě velikým hlasem: Bude-li se kdo klaněti šelmě a obrazu jejímu, a vezme-li znamení její na čelo své aneb ruku svou,
I tenť také bude píti víno hněvu Božího, víno, pravím, kteréž jest vlito do kalichu hněvu jeho; a trápen bude ohněm a sirou před obličejem andělů svatých a před obličejem Beránka.
A dým muk jejich vstoupíť na věky věků, a nebudouť míti odpočinutí dnem i nocí ti, kteříž se klanějí šelmě a obrazu jejímu, a jestliže kdo přijme znamení jména jejího.“
I ČÁST : PŘIPRAVTE SE ! VY NEJSTE PŘIPRAVENI….
Mar 14,38-42 :
„Anděl mi zdělil : Připravte se! Připravte se ! Připravte se !! Vy nejste připraveni….“
Otázkou pro mě je: Má tato výzva nějakou souvislost s poselství tří andělů? A jestliže ano? Pak jakou ?
Bůh nyní k nám hovoří připomínaje :
To nejprve znej: Kdo JÁ JSEM: Zj 3,8-11 :
Proč Bůh připomíná začátky adventního hnutí? Je jediný důvod k němuž docházím. Hospodin svým svatých Duchem při svém lidu těchto dnů koná to obdobné dílo na na konci adventního hnutí. Přesvědčíme se o tom.
Začíná nové čtvrtletí biblických úkolů. První věta úvodu začíná těmito slovy :
Dne 31.října 2017 uplyne přesně pět set let kdy Martin Luther…. Přibyl na bránu kostela ve Wittenbergu svých devadesát pět tézí…“
Dále je zde v tomto úvodu i tato věta :
„Dnes v době ekumenizmu a pluralizmu vybledly mnohé pravdy, které kdysi reformaci rozněcovaly a za které byli lidé ochotni umírat. Dnes jsou jen jakým si nejasným oparem...“
A čtu poslední věty tohoto úvodu. Je to rozhodný postoj autorů, stát věrně jako Martin Luther. Proti všem – Papežskému Římu a všem falešným protestantům. Autoři těchto úkolů vyjádřili rozhodné stanovisko všech adventistů sedmého dne :
„Jako adventisté sedmého dne uznáváme princip Sola Scriptura (Jedině Písmo). Proto tak rozhodně odmítáme všechny pokusy přivést křesťany zpět do náruče Říma a předreformační teologie. Písmo nás vede přesně opačným směrem. (Zj 18,4). Tímto směrem postupujeme, když světu hlásáme „... věčné evangelium… (Zj 14,6...) Je to stejné evangelium, které pře pěti sty lety inspirovalo Martina Luthera.“
Dnes na této zemi jsou jediní vyznávající slovy i životem protestanté, kteří jsou křesťany – následovníci Ježíše Krista. Adventisté sedmého dne – vyznávající svého Stvořitele a Spasitele zachováváním svatého sobotního dne. Fundamentalisté – Církev Boží, která sví vyznání víry a života postavila na základech Božího slova.
Úvod do epištol k Římanům začíná těmito slovy, přečteme si jak jsou tato slova zaslána nám dnes :
„Pavel psal… osobní dopis s přesným záměrem konkrétní skupině křesťanů žijících v určitém čase a na určitém místě. Pokud tento záměr pochopíme, můžeme hledat odpověď na otázku, jaké poselství je v tomto listu ukryto pro nás.“
Tato zpráva tohoto úkolu od nás něco očekává. Protože je určena přesně nám – a to v tomto čase – A na tomto místě, každý ve svém sboru – A jestliže to pochopíme a když tuto víru máme k přijetí těch slov – Pak poznáme hlas Třetího anděla v poselství o Ospravedlnění vírou.
Na téže stránce 4 čteme tato slova výzvy :
„Podělte se ve skupině o to, co jste v posledním týdnu zažili. Jak vás tento prožitek ovlivnil ve vašem duchovním životě.“
A druhá výzva :
„Řekněte ostatním o situaci, kdy jste v poslední době vnímali výrazný projev Boží přítomnosti ve vašem životě….“
Mám-li promluvit čestně, zodpovědně a pravdivě, pak si nejprve musím říci:
Kdo jsou adventisté sedmého dne. Podle Božího slova. A za druhé: Jaká je v životě tohoto lidu úloha Ducha proroctví.
1) Zj 12,17 – Je to církev ostatků a je charakteristická dvěma znaky :
a) Zachovává Boží zákon včetně svatého sobotní dne, ctí Stvořitele. b) Má dar Ducha proroctví. Svědectví Ježíše Krista. (Zj 19,10)
Co to pro nás členy této církve adventistů sedmého dne znamená?
a) Jestliže popíráme, že Boží zákon nelze moci a síle z milosti Boží zachovávat. Pak se stavíme na místo satana a Boha činíme lhářem. Odmítli jsme ze svého života Ježíše, protože jsme nepřijali Ježíše Krista jako vzor a příklad našeho života. Vyloučili jsme se z Jeho milosti a vyloučili jsme se církve adventistů sedmého dne.
b) Jestliže jsme odmítli Ducha proroctví. Postavili jsme se na odpor Duchu svatému. A tím jsme se rozhodně postavili proti církvi adventistů sedmého dne, Boží církvi ostatků. Sledujme dál.
2) Zj 13,1.2 : Jsou opatrní, choulostiví, bojácní – bojí se dát pravé jméno tomu, komu patří. Nezvou věci pravým jménem. Neučí Pravdě, protože se nestala jejich životem. Jsou pouhými evangelijními kazateli s pastoračním náboženstvím. Jsou plní lásky, ale slova Pravdy v nich není. Jsou to bratříčkující se členové, kteří už neví, kým být mají. A ještě jednou sledujme je dál.
3) Zj 14,6-11 : Poselství Tří andělů – Rok 1888 – Poselství o Ospravedlnění z víry – Zkušenost, ze které jsme se měli poučit – Tlačeni k nevědomosti – A více jak sto let mlčení – Hlas třetího anděla našich dnech – Skutečnost prověření.
A tím budeme nyní procházet.
RH April 23. 1889 :
„Již probíhají přípravy a jsou v pohybu hnutí, které budou mít za následek učinění obrazu šelmy...“
Zj 13,15 : Obraz šelmy – ekumenické hnutí.
Letter 11, 1890 :
„Pán mi jasně ukázal, že obraz šelmy nebude vytvořen před uzavřením doby milosti; protože to má být zkouškou pro Boží lid, která rozhodne o jeho věčném osudu….“
Zj 7,3 : Čas, ve kterém žijeme než se ukončí doba milosti pro adventisty sedmého dne.
Letter 11, 1890 :
„To je zkouška, kterou musí Boží lid projít před tím, než bude zapečetěn. Všichni, kteří prokáží svou svou věrnost vůči Bohu zachováváním zákona a odmítnou přijmout falešnou sobotu… obdrží pečeť živého Boha.
Ti, kteří se zřeknout pravdy nebeského původu a přijmou neděli jako sobotu, přijmou znamení šelmy.“
Zj 7,3 : Adventisté sedmého dne prochází touto hroznou dobou vlažnosti, lhostejnosti a duchovní lenosti. A je řečeno, že je to jejich zkouška – prověření, přípravy, zda obdrží pečeť Boží, či znamení šelmy.
ST March 22, 1910 :
„Když se protestantské církve spojí se světskou mocí, aby podpořily falešné náboženství… když stát použije svou moc aby prosadil nařízení a schválil tak ustanovení církve – tehdy protestantská Amerika vytvořila obraz papežství.“
RH 3.9. 1889 :
„Nepřítel Boha i lidí je rozhodnut postavit se proti tomu, aby pravda o Ospravedlnění z víry nebyl jasně představena, protože ví, že když ji Boží lid přijme úplně, jeho moc bude zlomena.“
Zj 12,12 : Skutečnost dneška – Zjevení stonásobné moci zabránit poselství Třetího anděla o Ospravedlnění z víry. Bouře protivenství a nenávisti před námi…
EW 43-44
„Satan využívá všech možností, aby v této době zapečeťování odvedl mysl Božího lidu od přítomné pravdy a aby tento byl na pochybách… Satan se všemožně snaží, aby je zadržel tam, kde jsou…“
1 Tes 5,3 : Řeč spících kazatelů – Nepřemýšlejte – Ubíjení duchovního života v našich sborech – Nechte se krmit.
RH April 15, 1890 :
„Když zákonodárci vydají zákony, kterými vyvýší první den týdne, a postaví ho na místo sedmého dne, satanův plán bude zdokonalen.
Zj 13,16; Mat 25,6 : Vydání nedělního zákona. Křik a zděšení v církvi adventistů sedmého dne. To, o čem jsme tak dlouho věděli, a už tím ani pro nás nepočítali – ten noční zloděj, nedělní zákon, už je tady. Všechny pany se probudí. Čtěme dál.
RH July 4. 1906 :
„Čas Božích zničujících soudů je dobou milosti pro ty, kteří neměli žádnou příležitost dozvědět se, co je pravda. Pán na ně s něžností pohlédne. Jeho milostivé srdce je dotknuto; jeho ruka je stále vztažená k záchraně, zatímco dveře jsou uzavřeny pro ty, kteří nechtěli vejít. Velký počet těch, kteří v těchto posledních dnech uslyší pravdu bude vpuštěn.“
Zj 13,17; 18,4 : Před koncem doby milosti pro celý svět, tedy ne již pro adventisty sedmého dne.
Ospravedlnění z víry je duchovní zkušenost uskutečněná Duchem svatým v nás (Řím 8,4) Je to vlastně duchovní zkušenost toho, co jsme prožili ve hlasu Třetího anděla „... s věčným evangeliem….“ Pak právem o nás může být řečeno:
„Církev adventistů sedmého dne, která má takové poselství. (Zj 14,6-11) Tak má svatou povinnost žít ve vědomí uskutečnění tohoto poselství. (Ve hlasu Třetího anděla o Ospravedlnění z víry.)
„A církev adventistů sedmého dne, která má takové zaslíbení. (Zj 3,21) Tak má svatou povinnost žít ve vědomí naplnění tohoto zaslíbení.“
Přečtu jeden kratičký citát, co k tomuto říká Hospodin skrze svého proroka.
„ST 20.6. 1895 :
„Pokud se člověk nestane stejně smýšlející jako Bůh, nachází se stále ve své mravní zkaženosti.“
„Pokud budeme setrvávat v záměru, které nám dal Bůh v poselství Tří andělů, a to až k hlasu Třetího anděla, jehož hlasem s jeho poselstvím se máme stát. Pak nás Bůh povede až k úplnému naplnění, k uskutečnění Božího zaslíbení.
A toto poselství dané nebesy církvi adventistů sedmého dne, je poselství po všechny lidi na této zemi.
TM 107 :
„Všichni bychom měli vědět, co se mezi námi učí; jestliže je to pravda, pak to potřebujeme vědět. Potřebuje to vědět učitel sobotní školy a měl by tomu rozumět každý žák sobotní školy. Jsme Bohu zavázáni rozumět tomu, co nám (Bůh) posílá...“
ZÁVĚR :
Začal bych takto: Tak jako započalo adventní hnutí. Tak také bude i dokončeno. A to s ukončením všech pozemských dějin. Tehdy Hospodin hledal těch, kteří oznámí poslední události, které budou předcházet Jeho slavnému návratu. A Bůh zde měl těchto, z nich se zrodila poslední sedmá církev s posledním také poselstvím tří andělů, před Jeho slavným návratem.
Den 22. říjen 1844 se stal zkouškou : Kdo skutečně a jistě věří, že v tento den Pán Ježíš přijde…
Další zkouškou adventistů sedmého dne byla Generální konference v Minneapolis. Kdo z těchto je skutečně připraven na tento Den, kdy Pán Ježíš přijde. Kdo připraven k přijetí poselství třetího anděla o Ospravedlnění z víry.
Proto otázkou pro nás dnes je: Je skutečně dnes čas, že bychom žili ve dnech hlasu tohoto poselství, třetího anděla o Ospravedlnění z víry ? Téma nanejvýš důležitá. Neboť právě toto poselství rozhodne o našem věčném osudu. A satan se také nejvíce na ně zaměřuje. Poznáme to a odpovíme si na to. Je to pravda a skutečnost našich dnů. Budeme hledat takto :
Nic se neděje náhodou. Je to Bůh, kdo řídí poslední události na této zemi, tak tedy i toto poselství.
Léto 1995. Třetí čtvrtletí, téma biblických úkolů sobotní školy: Ospravedlnění z víry.
Rok 2017. Třetí čtvrtletí, téma biblických úkolů sobotní školy: Evangelium v Listu ke Galatských je skutečnost, ke které došlo díky bratra Waggonera a bratra Jonese v jejich poselství o Ospravedlnění z víry.
Čtvrté čtvrtletí, téma biblických úkolů sobotní škol: Spaseni jedině vírou, List k Římanům se zaměřením na to, co se stalo před 500 lety.
Rok 2017. Přednášky modlitebního týdne: Kristus, naše spravedlnost.
Ospravedlnění z víry – Soustřední se na Ježíše Krista – A poselství Třetího anděla – Co to pro nás znamená.
1) Za prvé vědět to, co to pro nás znamená.
2) A Za druhé je nutné vědět, co proto dělá satan, aby tomu zabránil.
ÚPLNÉ POSVĚCENÍ :
BŮH od nás očekává úplné posvěcení (1 Tes 5,23) CD 69 :
„Bylo mi ukázáno, že zdravotní reforma je jednou z částí velkého, které má připravit Boží lid na slavný příchod Ježíše Krista...“
Eliáš prorok – Předobraz na lid konce. Zdravotní reforma v jeho životě, až ke dni jeho proměny. Podobně je to v našem životě. Víra. A následuje : Posvěcenost – A připravenost.
A výzva 2010 : „Vírou vpřed !“
SATAN usiluje o naprostou : Nevědomost – Tělesnost – Zamezit, zabránit k duchovnímu životu víry. A učinit ze všech lidí, ale i z nás nemyslící tvory, aby Fil 3,19 :„… jejich Bůh jest břicho….“
Přizpůsobení sobotního programu: Okrást sobotní školu o čas. Nepřemýšlejte, jen poslouchejte. Myslíme za vás. A pamatujeme na vás. Ubít duchovnost až do neschopnosti, aby člověk dokázal žít žít životem víry.
BŮH :
2) Dar Ducha proroctví. (Zj 12,17) Ef 4,11.12 :
„A onť dal některé zajisté apoštoly, některé pak proroky, jiné pak evangelisty, jiné pak pastýře a učitele.
Pro spořádání svatých, k dílu služebnosti pro vzdělání těla Kristova.“
Chceme-li jít vírou vpřed, pak musíme respektovat Boha, který nám tuto víru dal. A činit to, co od nás očekává: Duchovní vyspělost, křesťanskou vyzrálost až do úplného naplnění toho, co od nás Hospodin očekává. Ef 4,24 :
„A obléci toho nového člověka, podle Boha stvořeného, ve spravedlnosti a ve svatosti pravdy.“
SATAN
A ani slovo o Duchu proroctví. Máme Bibli. Zničit vliv těchto poselství. Přečteme si tato slova z BÚ 4/2021 str.16 :
Nutnost kázat celé evangelium… popřít toto evengelium znamená popřít samotného Ježíše Krista a je nad námi vysloveno dvakrát prokletí. (Gal 1,8.9)
Na stráně 17 na pátek čteme :
„Jen nepochybné, že i naše církev čas od času prožívá období sporů a neshod… Pokud by je věřící správně neřešili zničili by...“
Jistě, církev Boží nikdy nemůže být zničena. Protože je Boží !
Ale zůstaneme u této otázky: Prožívání sporu a neshod. Žijeme v době tříbení. To je skutečnost. Dále: Vstoupili jsme do hlasu Třetího anděla s poselství o Ospravedlnění z víry. To je také skutečnost. O tom vydávají nejen tyto biblické úkoly. Jak veškeré dění, které probíhá kolem nás ve světě i v církvích kolem nás. Tak i náš postoj k této otázce správného pochopení o Ospravedlnění z víry v souvislosti se skutečností poselství Třetího anděla; které znovu bude nepřijato a většinou vykřičeno, ale nebude tomuto andělu ze Zj 18,1 překaženo.. Tato otázka nás bude provázet všemi následující úkoly. Až do konečného vítězství. Jestliže si na ni nedokážeme správně odpovědět, pak se dostane do vážného nebezpečí. A to chce satan.
1) Zůstaňte u evangelia… a to mně satanu stačí.
Je pouze jedno evangelium, ale má dva ohraničené názvy: Evangelium milosti – Evangelium vysvobození a pomsty. Jako je pouze jediný Ježíš Kristus, ale má dva spolu nerozlučně spojené názvy: Beránek Boží – Král slávy.
Nyní slova Božího proroka: Rok 1888 Rome New York :
„Přítomné poselství ospravedlnění z víry – je poselství od Boha; přináší Božské pověření, vždyť jeho ovoce je k svatosti… Slovo Boží nesmí být odděleno od našeho života… Není ani jeden, kdo chápe tento význam biblické pravdy, tak nezbytný pro naše přítomné a věčné dobro. Jakmile začne zářit světlo k objasnění plánů záchrany lidstva, nepřítel vynaloží veškerou svou snahu, aby toto světlo neproniklo do srdcí lidí…“ A tato slova jsou již řečena v plné míře adventistů sedmého dne. A to k nám a do těchto dnů.
3) BŮH – TROJANDĚLSKÉ POSELSTVÍ
Mat 24,45 :
„Kdožť tedy jest ten služebník věrný a opatrný, kteréhož ustanovil Pán jeho nad čeledí svou, aby jim dával pokrm v pravý čas?“
To znamená, že každá doba měla své poselství ve svůj čas. A Boží služebník toto časové poselství musel vždy předávat Božímu lidu.
Přečteme si tento citát. RH 24.3. 1906 :
„Nechť se strážní na zdech Siónu nespojují s těmi, kteří neuvádějí v účinnost pravdu jaká je v Kristu...“
Tedy jedinečnost a úloha církve je v naprostém oddělení se jak v učení, tak v životě. Ke Kristu můžeme druhých přivést jen příkladným svědectvím o životě Ježíše Krista v nás.
Druhý citát. 5T 249-251 :
„Křesťané musí být podobni Kristu…. Měli by mít téhož ducha… tutéž morální dokonalost… Musí začít duchovně smýšlet… Měli bychom přinášet přinášet ovoce odpovídající světlu a přednostem, jimž se těšíme...
Bůh posílá své služebníky s poselstvím k lidu, který se prohlašuje za Kristovy následovníky . Avšak někteří jsou jen podle jména Božími dětmi a zavrhují varovné poselství.“
Shrňme si to : Co musíme… Co máme… Bez čeho být nemůžeme, jinak nevejdeme:
a) Musíme být podobni Kristu… b) Mít téhož ducha…. c) Tutéž mravní dokonalost… d) Tutéž Kristovu mysl… e) Ovoce Ducha svatého… f) Život víry…
SATAN
Poselství k instituci Loma Linda str.83 :
„Brzy nastane probuzení, které mnohé překvapí. Ti, kteří si neuvědomují potřebu toho, co má být vykonáno, budou pominuti; zatímco nebeští poslové budou spolupracovat s těmi, kdo jsou považováni za „prostý lid“ a uzpůsobí je k nesení pravdy na mnohá místa. Nyní je čas se probudit a vykonat vše, co můžeme.“
Nyní si připomeneme tato slova sestry Ellen Witheové z roku 1888:
„… Není ani jeden kdo by chápal význam biblické pravdy pro naše přítomné a věčné blaho...“
Toto je přímo prorocký citát, který dochází v těchto nech při nás svého naplnění. Četli jsme:
Popření celého evangelia je popření samotného Ježíše Krista. A na to jsme si odpověděli. A co z toho vzejde, když v poselství třetího anděla uslyší o Bohu pomsty? A naplní se slova: „Nebudou připraveni na poselství o Ospravedlnění z víry….“
ŽIVOT V DOBĚ „NOVÉ SMLOUVY.“
To je název biblického úkolu. Ale zde jsme vybízeni k tomu, abychom vyjádřili, jak „vnímáme výrazný projev Boží přítomnosti v našem životě.“
Pro mně je to ten, že žijeme na konci této „Nové smlouvy.“ A toto zdůrazňuje a na toto se ptá tento úkol. A to také očekává, že si na to odpovíme.
Na neděli čteme tato slova o : „smiřující oběti“ a o „dokonalém daru Jeho dokonalého života“ a že tehdy se „můžeme před Bohem postavit beze strachu k odsouzení.“
To je samozřejmě pravda. Ale otázkou pro mě je: Jak to, že poselství o Ospravedlnění z víry v poselství Třetího anděla o kterém se už po třetí a budeme v Modlitebním týdnu zmiňovat po čtvrté. Jak to, že většinou našich členů bude nepřijato a vykřičeno. I když andělu ze Zj 18,1 už nebude překaženo v dokončení Božího díla? PROČ ? Proto musí být důvody !
Přečtu tyto dva kratičké citáty Božího proroka. 2T 210 :
„… Musíme pochopit udělené výstrahy a vyvarovat se opakování chyb.“
Mohli jsme se dostatečně poučit z toho, co se odehrálo v letech Generální konference v Minneapolis. Nikdo z nás nemusel být v nevědomosti. Přečteme si druhý citát.
RH 27.5. 1890 :
„Třetí andělské poselství nebude pochopeno a světlo, jež bude osvěcovat zemi svou slávou, bude vykřičeno jako falešné těmi, kdo odmítají kráčet v jeho rostoucím jasu.“
1) Církvi adventistů sedmého dne byla dána zdravotní reforma jaké jediné, abychom byli připraveni na slavný návrat Ježíše Krista. (1 Tes 5,23.24) Odpověď většiny – Nepřijetí – A nepřipravení.
2) Církvi adventistů sedmého dne, jaké jediné byl dán dar Ducha proroctví – Svědectví Ježíše Krista – Odmítnutí – A nevědomí a v dezorientovaní. (Oz 12,13; Př 29,18)
3) Církvi adventistů sedmého dne bylo, jaké jediné dáno poslední varovné poselství pro všechny lidi, aby mohli být zachráněni. (Zj 14,6-11) Ignorace – odmítnutí – Pohrdnutí. Tři největší možné přednosti. A mnozí jimi pohrdli. Nikdo v dějinách této planety nemohl urazit a zprotivit se Bohu více, než to učinili mnozí členové této církve adventistů sedmého dne. A co může následovat? Hrůza, zděšení a vyslovené dvojnásobné prokletí.
ZÁVĚR :
V závěru dějin této planety se odehraje to, co se ještě nikdy nestalo. Lidé na zemi prožijí to, co ještě nikdy před tím neprožili. Při Božím lidu se uskuteční to, s čím se nikdy před tím Boží děti nesetkali…
Věříme a očekáváme a žijeme pro uskutečnění toho velikého Dne. PROTOŽE :
Zj 14,6-11 : Na této zemi, a v těchto posledních dnech zde je pouze jediná církev, která má takové poselství.
Zj 12,17; Zj 19,10 : A na této zemi a v této závěrečné době je jediná církev, kterou tvoří skupina adventistů sedmého dne, které byl dán poslední Boží prorok.
Zj 3,12 : A na této zemi je také právě tato a jediná církev, které bylo dáno takové zaslíbení, které při tomto lidu a při těch, kteří vyjdou z Babylona, které při těchto věrných dojde svého naplnění.
A protože tomu tak je, tak pravdou je, že je to také jediná církev, na kterou dopadne závěrečné protivenství : (Dan 12,1)
Řeč našeho Boha – a slova víry pro poselství, které nebe dalo tomto lidu konce. Najděme sebe, církev adventistů sedmého dne ve slovech Tit 1 kap.
Verše :
1 :
„Pavel, služebník Boží, apoštol pak Ježíše Krista, podle víry vyvolených Božích a známosti pravdy, kteráž jest podle zbožnosti.“
Církev Boží – Svědkové konce s poselstvím konce – Pro víru, která je činí těmi, kterým i mají být. Taková je pravda a skutečnost – A to je život Božích dětí; vždyť to, čemu věřili a věří. Vždyť to, k čemu a pro co jsme byli povolání, tím žijeme, to – Prožijeme…
2 :
„K naději života věčného, kterýž zaslíbil před časy ten, jenž nikdy neklamá. Bůh zjevil tak časy svými.“
A zde je to napsáno: Naději věčného života. To je nám zaslíbeno v poselství k Laodicei. A Hospodin věrný a Bůh spravedlivý, ten nás neklame a nikdy nás nezklame. K čemu nás povolal, to se při tomto lidu stane. Co nám zaslíbil, to pro nás i učiní.
3 :
„Zjevil pak časy svými to slovo své, skrze kázání mně svěřené, podle zřízení Spasitele našeho Boha.“
Bůh nám dává znát, ten čas zde je. A toto poselství o Ospravedlnění z víry je nám svěřené. Je od Bohu a k Bohu věrných dítek dovede.
Jak velmi je vzrušující dílo Boží; a veliké je, je nad nás a daleko přesahuje nás. To, k čemu nás Duch svatý přivádí, to k čemu si nás připravuje – to On ví, a to také On učiní a dokončí..
Chabé má nástroje – ale Hospodin je mocný.
Slabounké jsou naše hlasy – ale řekl Hospodin Pán, že Jeho hlas bude „… velmi veliký a silný...“
Povržené jsou pochodně Jeho vítězné pravici – ale řekl Ježíš Kristus : Tomuto andělu nebude překaženo, od jeho slávy bude ozářena celá země.
12 :
„Řekl jeden z nich, vlastní jich prorok: Kretenští jsou vždycky lháři, zlá hovada, břicha lenivá.“
Náš život vydává svědectví o nás. A Boží prorok jen říká, skutečnost toho, jak na tom jsme: „lháři...“ Kolik z nás je těch, kteří nejsou těmi, kterými být mají ?
„zlá hovada...“ Tělesně, hovadně věřící, Pravdu nemilující… Před Bohem zlí.
„břicha lenivá….“
K tomu si přečteme tyto dva verše – Fil 3 kapitola :
18 :
„Neboť mnozí chodí, o nichž jsem častokrát pravil vám, že jsou nepřátelé kříže Kristova.“
Jistě, ani mezi námi tomu není jinak. Otázkou je, jak se to může stát? Kdy to můžeme vidět? Jak na to pohlíží Bůh a co k tomu říká? V následujícím verši nacházíme odpověď, k těm „břichům.“
19 :
„Jichžto konec jest zahynutí, jejichž Bůh jest břicho, a sláva v mrzkostech jejich, kteříž o zemské věci stojí.“
Zde je řeč o těm členech v této církvi, kteří jsou na zahynutí. A je také řečeno proč. Tělesný pokrm je jim mnohem žádostivější, než nějaké „duchovno.“ Časné radovánky a požitky jsou jim mnohem bližší a jimi žádanější, než to, aby hledali „těch svrchních věcí...“ Zkrátka jsou zemští.
Pokračujeme v Tit 1 kapitola, verše :
13 :
„Svědectví to pravé jest. A protož tresci je přísně, ať jsou zdraví ve víře.“
Tak a to je svědectví o nich. Je to náš život, který mluví za nás a o nás. Jaká je víra, takový je život. A taková bude odměna, za život víry ve věrnosti. A takový bude trest, za život nevíry v nevěrnosti. Těžko se rozhodneme v poslední chvíli. A otázka : Kde se vezme čas na to připravit se o půlnoci, když času již není?
14 :
„Nešetříce židovských básní, a přikázání lidí těch, kteří se odvracejí od víry.“
K čemu se člověk uchýlí, když se odvrací od víry? K sobě, do sebe, ke svému – a k chatrnoti lidských pavučin. Nic hodnotného a trvalého. Nic pevného a jistého. A : „… Zlořečený člověk, jehož rámě je člověk...“
15 :
„Všecko zajisté čisté jest čistým, poškvrněným pak a nevěřícím nic není čistého, ale poškvrněna jest mysl jejich i svědomí.“
Jak tehdy v Egyptě říká Hospodin: „Rozdíl učiním mezi Egyptskými a mezi Izraelským: Abyste věděli, že Já jsem Hospodin.“
Není možné, jinak to není možné: Tříbení je zde. Poslechněme si to: Řeč věrných je v jejich životě. Řeč nevěrných je v jejich slovech.
16 :
„Vypravují o tom, že Boha znají, ale skutky svými toho zapírají, ohavní jsouce, a nepoddaní, a ke všelikému skutku dobrému nehodní.“
A tady jsou ti, kteří nikdy neuvedli do svého života, dané nám rady. Nikdy se nestali adventisty sedmého dne s varovným posledním poselstvím konce, Bojí se ho, nemluví o něm. Znají Boha, jak znát jej chtějí, al takový jejich bůh, je nikdy nezachrání.
Jedině tehdy, když si zodpovědně uvědomíme, co je pro nás obsahem a naléhavostí těchto tří myšlenek z tohoto biblického úkolu: Smíření v Ježíši Kristu – Zodpovědnost, která je naší povinností. Ve vztahu k tomu co se i pro nás stalo na kříži Golgoty – A tato skutečnost se stává nedílnou pravdou celého evangelia, v němž je nám představen Ježíš Kristus ve vrcholném poznání Boha lásky a spravedlnosti.“ Beránek Boží – Přicházející Král slávy, Vysvoboditel a Bůh pomsty. Neboť právě toto vědomí nám dá morální odvahu být těmi, kterými být máme:
Jestliže Duch svatý nic neučiní v nás, tak nemůže také nic vykonat skrze nás. A nakonec nemá ani možnost vykonat něco pro nás.
Přečteme si k tomu to, co říká Boží slovo A Boží prorok.
Zj 3,17 :
Iz 58,1 :
„Volej vším hrdlem, nezadržuj, jako trouba povyš hlasu svého, a oznam lidu mému převrácenost jejich, a domu Jákobovu hříchy jejich.“
Čtyřnásobně jsme vybízeni k tomu jaká má být řeč Božích strážců k Božímu lidu: Volat – mluvit slova věrná a pravá. Tak to je, tak to také řekni.
Nezadržovat – Neohlížet se na osobu člověka. Co kdo potřebuje slyšet, to musí slyšet. A také bude slyšet.
Povyš – Mluv jasně, srozumitelně a věrně.
Oznam – Mluv tak, jak by mluvil Pán Ježíš, kdyby byl na tvém místě.
Speciál Testimonies, serie B.č.7. str. 57 :
„Jedna věc vyjde brzy jistotně najevo – velké odpadlictví, které roste a sílí a bude dál růst a sílit až do chvíle, kdy Pán sestoupí z nebes s troubením.“
Nevěra – světáctví – neposvěcenost; kdo jde dolů, ten boří se a propadá stále hlouběji a hlouběji.
Testimonies sv.5 str.689 :
„Kdyby Pán dnes ukázal této třídě lidí jejich chyby, kdyby pokáral jejich sebespravedlnost a odsoudil jejich hříchy, vyvolali by proti Němu vzpouru, stejně jako obyvatelé Nazareta, když jim Kristus ukázal jejich pravý stav.“
Kolik je mezi námi takový Židů, Jidášů; namyšlených farizeů a nadutých saduceú.
TM 327 :
„Jestliže lidé zavírají oči před Svědectvími, která se Bohu zalíbilo jim dát; myslí si, že je moudré chodit ve světle ohně, který si sami roznítili (dle Iz 50,11), zkazí to církev. Takoví lidé nejsou způsobilí být kazateli nebo předsedy sdružení. Nedostali svou moudrost od Zdroje veškeré moudrosti.“
Dáme-li stranou Božího proroka. Pak jdeme, až naprosto od Boha odejdeme! Už nikdo nikdo takového člověka nezadrží a nezastaví. Takového skončení je nevyhnutelné.
Testimonies, sv.5. str. 369 :
„Nechť ti, kdo chtějí následovat Krista, se cele chopí díla, i kdyby to mělo znamenat pochod přes hlavy kazatelů a předsedy.“
Závěr této církve adventistů sedmého dne je vítězný a je nezadržitelný.
konec