08. úkol - JEŽÍŠ KRISTUS – SPASITEL. DUCH SVATÝ – VYKUPITEL
„když přijde ten Duch pravdy... obviňovati bude svět“ (J 16,8.13)
A to z hříchu - ze spravedlnosti - a ze soudu.
A Pán Ježíš v následujícím verši vysvětluje:
- Z hříchu proto, že nevěří ve mne – nevěrectví.
- Ze spravedlnosti proto – že jdu k Otci.
- Ze soudu proto – že satan a jeho padlí andělé, i ti všichni, kteří Ježíše Krista vírou nepřijali a životem víry nežili, jsou odsouzeni.
Z toho je zřejmé, že je zde naprostá a nepopiratelná souvislost s poselstvím Tří andělů.
1. anděl – Je to poselství nebe k lidem, a jeho výzva. Obvinění z hříchu a nasměrování k Bohu Stvořiteli. Je to otázka opravdovosti víry. A sobota – zkouška věrnosti a znamení Božího lidu.
2. anděl - Jeho poselství je: „...Vyjděte z Babylona lide můj...“ Babylon a babylonské církve se vyznačovaly nevěrou, odpadlictvím, modlářstvím a vzpourou proti Bohu. Vyjít z Babylona znamená pro nás všechny život víry a věrnosti, čestnosti a naprosté oddanosti. To znamená: spravedlivý život ve spravedlnosti. Skutečnost toho, kdy se to stalo tak přesvědčivě pravdivé, byl rok 1888 s poselstvím o Ospravedlnění z víry. Poselství bylo většinou zavrženo a nepřijato. Dále pak je pravdou, že tomu tak bylo a je, že tentýž duch z Minneapolis přetrvává mezi námi dodnes. A jaký to má důsledek? - Duchovní stagnace, nehýbeme se z místa, nerosteme ve víře, nejdeme dál. Trčíme na jednom místě... Následuje: nevěra – odpadnutí – neposvěcenost – světáctví – pokrytectví. Duch odboje, pýchy a vzpoury.
Můžeme k tomu uvést nějaké citáty ze Svědectví?
„Jones... představoval přesně to poselství, které Bůh poslal svému lidu v této době.“ (RH 1889)
„...je poselstvím od Boha, nese Božské pověření, proto jeho ovoce slouží ke svatosti.“(RH 1889)
„...toto poselství (je) hlasitým voláním třetího anděla. Je to počátek světla anděla, jehož sláva má naplnit celou zemi.“ (RH 1892)
„...(je) poselstvím Božím pro Laodicejskou církev.“ (Dopis E. G. White, 1892)
„Bůh pověřil Waggonera a Jonese, aby světu předložili toto zvláštní poselství.“ (TM 1923, str. 79)
„Pán poslal ve svém velikém milosrdenství to nejdrahocennější poselství... Představovalo ospravedlnění skrze víru a vybízelo lid k přijetí spravedlnosti Kristovy... Je to poselství Třetího anděla, které má být hlásáno mocným hlasem a doprovázeno vylitím Jeho Ducha ve velké míře.“ (Svědectví pro kazatele, Olson, citát, str. 39-40)
Jeho poselství, je poselstvím soudu. Svět je rozdělen na dvě skupiny. Na ty, kteří uposlechli Boha a naplňují slova Zj 14,12 a na ty, kteří se vydali za šelmou a padli před jejím obrazem.
Dále si uvědomuji, že kazatelé málo pracují s časem. Uvědomil jsem si, že je u každého anděla uvedeno poselství v určitém čase a v souvislosti s událostmi. Jak v té době, tak dění, ke kterému došlo na zemi. Co k tomu více říci?
Než na to odpovím, vyjádřím tuto souvislost vzhledem k verši z Jana 16,8 a poselství tří andělů - viz náčrtek:
Trojandělské poselství
x 1 anděl x 2 anděl x 3 anděl …............................................................................................................................................................
Duch svatý obviňuje (J 16,8)
x z hříchu x ze spravedlnosti x ze soudu